آشنایی با ۱۲ کشور توریستی و پر بازدید جهان

آشنایی با ۱۲ کشور توریستی و پر بازدید جهان

برای سفر کردن افراد همیشه به دنبال پرطرفدارترین مکان‌های توریستی می‌گردند . بعضی از این کشورها به دلیل مناظر طبیعی و بکر آن در اولویت لیست قرار دارند به همین با دانستن در مورد ۱۲ کشور توریستی و پر بازدید جهان، می‌توانید یک سفر هیجان‌انگیز برای خود به ارمغان آورید.

معرفی ۱۲ کشور توریستی و پر بازدید جهان

تمامی کشورهای در دنیا به نوعی زیبا هستند اما در میان آن‌ها ۱۲ کشور بین گردشگران محبوبیت بیش‌تری دارد. ۱۲ کشور توریستی و پر بازدید جهان شامل:

۱- ترکیه:

یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است و دارای جاذبه‌های فراوانی است. برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه عبارت‌اند از:

 استانبول:

شهر استانبول با تاریخچه طولانی و فرهنگ غنی، دارای جاذبه های فوق العاده از جمله مسجد بلو، آژانتین کاباتاش، کاخ توپ‌کاپی و بازار کاپالیچار است.

کاپادویکا:

منطقه کاپادوکیا دارای صخره های غیرعادی و سنگ‌های نمک بسیار زیبایی بوده که شامل شهر های زیرزمینی، سنگ نورده‌های طبیعی و باغ‌های خشک است.

پاموک‌کاله:

شهر پاموک‌کاله با خانه‌های سفید رنگ و خیابان‌های بسیار بسته خود یکى از جذاب‌ترین شهرهای سفید رنگ در دنیاست.

 آنتالیا:

شهر آنتالیا با سواحل زیبا و آب‌های فراوان دریای مدیترانه، یک مقصد محبوب برای توریست‌ها بوده که دارای قلعه یافا و بازار قدیمی است.

پاموکاله:

شهر پاموکاله با آب‌های صاف دریای اژه، یکی از مقصدهای مورد علاقه توریست‌ها بوده که دارای قلعه بودروم و باغ‌های تاریخی است.

کوش‌آداسی:

از ۱۲  کشور توریستی و پر بازدید جهان، می‌توان به شهر کوش آداس در اتالیا اشاره کرد. شهر کوش‌آداسی با سواحل زیبا و مناظر خیره کننده دریای اژه از جذاب ترین منطقه توریستی در ترکیه است.

گورمه:

شهر گورمه با مناظر طبیعی خیره کننده و صخره‌های رنگارنگ از زیباترین منطقه توریستی در ترکیه به شمار می‌رود.

۲- ژاپن:

یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در دنیا بوده که دارای جاذبه‌های فراوانی است که برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ژاپن شامل:

توکیو:

این شهر، پایتخت ژاپن بوده  و شهر بزرگ‌ترین شهر دنیا است. توکیو با برج‌های آسمان خود، معابده، بازارهای شلوغ و فضاهای سبز زیاد، جذابیت بسیاری دارد.

کیوتو:

شهر قدیمی کیوتو با معابده، باغ ها و فضاهای سنتی خود به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است.

نارا:

شهر نارا با پارک های خود و معابده قدمت دار به عنوان چشم‌انداز طبقات قدمت دار نامیده می‌شود.

هیرشیما:

منطقه هیرشیما که در آن بمب اتمی زده شد به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی ژاپن شناخته می‌شود.

اوساکا:

شهر اوساکا با برج اوساکا و قلعه اوساکا، به عنوان یک جذابیت تاریخی و فرهنگی معروف است.

هوکایدو:

جزیره هوکایدو با مناظر طبیعی خیره کننده، پارک های ملی و امکانات تفریجگاه زمستانی، مقصد محبوب گردشگران است.

۳- آمریکا:

کشور آمریکا یکی از  ۱۲ کشور توریستی و پر بازدید جهان و  از مکان‌های محبوب در دنیا بوده که از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی آن شامل:

شهر نیویورک:

نیویورک شهری بوده که همچنان به عنوان پایتخت فرهنگی و مالی آمریکا شناخته می‌شود. جاذبه‌های معروف این شهر شامل برج آزادی، میدان تایمز، سانترال پارک و موزه های معروفی مانند: موزه متروپولیتن هنر و موزه تاریخ طبیعی هستند.

شهر لاس وگاس:

لاس وگاس در ایالت نوادا قرار دارد و به عنوان پایتخت سرگرمی و شهر شبانه آمریکا شناخته می‌شود. نمایش‌های بزرگ، رستوران های لوکس و نمایش‌های سیرکی از جاذبه های اصلی این شهر هستند.

پارک ملی یلوستون:

یلوستون یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های ملی در آمریکا است. این پارک دارای مناظر طبیعی خیره‌کننده، گیاهان، حیوانات وحشی، مناطق آتشفشانی و چشمه های آب گرم است.

شهر سان فرانسیسکو:

این شهر در جنوب شبه جزیره سورنتو قرار دارد. این سواحل دارای فعالیت‌های دریایی مانند: شنا، غواصی، جت اسکی و قایق‌سواری است از غذاهای دریایی این ساحل می‌توان به لیمو آمالفی و موزارلا اشاره کرد.

شهر نیاگارا:

نیاگارا در مرز کانادا و آمریکا قرار دارد و به خاطر آبشارهای خیره کننده نیاگارا معروف بوده که برای گردشگران علاقه‌مند به مناظر طبیعی و ماجراجویی بسیار جذاب است.

پارک ملی گرند کانیون:

گرند کانیون یکی از عجایب طبیعی آمریکا است و در ایالت آریزونا قرار دارد. این پارک دارای صخره های عظیم و دره های عمیق است که باعث تشکیل مناظر خیره کننده‌ای می‌شود.

۴- استرالیا:

یک کشور بزرگ و متنوع بوده که دارای جاذبه‌های دیدنی از جمله :

شهر سیدنی:

یکی از ۱۲  کشور توریستی و پر بازدید جهان، شهر سیدنی در استرالیا است. سیدنی پایتخت استرالیا بوده که دارای جاذبه‌های مانند: برج سیدنی، پل هاربر، شاطی‌باندی و نمایشگاه‌های هنری معروف است.

شهر ملبورن:

ملبورن شهر فعال و پوشیده از فضای سبز بوده که با بازارهای خود، رستوران‌های بین‌المللی، نمایشگاه‌های هنری و تئاتر‌های بسیار معروف است.

کوسکو:

کوسکو چشم انداز خیره کننده در پرو بوده و به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است. این منطقه برای کوه‌های زیبا، معابد قدیمی و….است.

صحرای آیرز راک:

آیرز راک چشم انداز خیره‌کننده‌ای در قلب استرالیا بوده که این صخره بزرگ قرمز رنگ با تاریخچه فرهنگ Aboriginal و مناظر طبیعت بی‌نظیر، گزینه ایده‌آلی برای علاقمندان به سفر در صحرا است.

۵- چین:

یکی از مقاصد گردشگری مشهور در جهان بوده  که از زیباترین جاذبه‌های گردشگری آن شامل:

دیوار بزرگ چین:

دیوار بزرگ چین یکی از عجایب دنیا بوده و بیشترین جاذبه توریستی در چین  را دارد. این دیوار که در طول بیش از ۲۱ هزار کیلومتر ساخته شده است، مناظر طبیعی خیره کننده‌ای را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

شانگهای:

شانگهای شهری بزرگ و پویا در چین است و به عنوان مرکز تجارت و مالی این کشور شناخته می‌شود. جاذبه‌های مشهور شانگهای شامل: برج لئوشانگ، باغ یویوان، جاده نانجینگ و معابد قدیمی هستند.

پکن:

پکن پایتخت چین بوده که دارای تاریخ و فرهنگ بسیار غنی است. جاذبه‌های مشهور پکن شامل: باغ عمومی بکهای، میدان تیانانمن، دیوار شهری و معابد قدیمی هستند.

گرادن لئوپارد:

گرادن لئوپارد یک منطقه طبیعی وحشی در چین بوده و محل زندگی بسیاری از حیوانات وحشی نادر است. این منطقه آبشارهای بزرگ، دره‌های عمیق و غارهای زیبایی دارد.

جزیره های هونگ کونگ:

جزیره‌های هونگ کونگ یکی از ۱۲ کشور توریستی و پر بازدید جهان در چین بوده که دارای سواحل زیبا، رستوران‌های لوکس و فضاهای تفریحی متنوع هستند.

۶- مکزیک:

مکزیک یکی از کشورهای توریستی معروف در دنیا است که از جاذبه‌‌های گردشگری آن شامل :

روئیناس:

روئیناس، شهر باستانی آزتک است که در نزدیکی شهر مکزیکو سیتی قرار دارد و به عنوان یک منطقه تاریخی جهان‌شناخته شده است.

کانچلمرو:

این شهر باستانی در شبه جزیره یوکاتان قرار دارد و به عنوان یک میراث جهانی توسط یونسکو شناخته شده است که ساختمان‌های معروف خود مانند: پیرامید کاستل و تمپل اِل کَستِل، کانچِلمَرو گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

کابو سن لوس کابوس:

این شهر ساحلی در نزدیکی خلج کالفورنای پورتورده قرار دارد و با صحراهای آباد، سواحل زیبا و فضای لوکس خود،  سالانه گردشگران زیادی را به این شهر سفر می‌کنند.

۷- هند:

کشور هند علاوه بر غذاهایی بسیار لذیذی که دارد، دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی است که این مکان‌های زیبای هند شامل:

تاج محل:

تاج محل یکی از عجایب دنیا و نماد هند بوده که این قصر زیبا و شگفت انگیز در شهر آگرا واقع شده است و به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود.

دره کشمیر:

دره کشمیر یکی از مناطق طبیعی زیبا و خیره‌کننده در هند بوده که دارای کوهستان های فرسوده، دره‌های سبز و رودخانه‌های زیبا است.

جزیره آندامان و نیکوبار:

جزیره آندامان و نیکوبار یکی از مناطق زیبا و طبیعی و از ۱۲ کشور توریستی و پر بازدید جهان بوده که این جزایر دارای سواحل زیبا، غارهای دریایی و زندگی دریایی فراوان است.

معابد کهجوراهو:

معابد کهجوراهو در راجستان قرار دارند و یکی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی هند بوده کع این معابد با معماری خیره کننده و تزئینات زیبا مشهور هستند.

شهر مومبای:

مومبای شهری پرجمعیت و پرتردد در هند بوده که دارای ساحل‌های زیبا، بازارهای شلوغ و ساختمان‌های تاریخی است.

۸- برزیل:

این کشور به عنوان پنجمین کشور بزرگ جهان شناخته می‌شود که تنوع فرهنگی، تاریخی و طبیعی بسیار زیادی دارد که شامل:

شهر ریودوژانیرو:

این شهر به ساحل‌های زیبا و نمایش‌های فوق‌العاده معروف بوده و تندیس مسیح برزیل در کوه پان دو آکوکاری، یکی از نمادهای شهر و کشور است.

شهر سائوپائولو:

این شهر به عنوان مرکز مالی و تجاری برزیل شناخته می‌شود و دارای موزه‌ها، پارک‌ها و بازارهای محلی است.

آمازون:

این جنگل بارانی بزرگترین رودخانه را در جهان دارد  که در قلب برزیل واقع شده است و محیط زیست بسیار منحصر به فردی دارد.

شهر سالوادور :

سالوادور به دلیل  معابدها و ساختمان‌های تاریخی از شهرهای مهم تاریخی برزیل به شمار می‌رود که این معابدهای قدیمی جذابیت خاصی به این منطقه داده است.

موزه اسکولا دو سمبا:

این موزه در ریودوژانیرو قرار دارد که از جمله موزه‌های معروف برزیل است، همچنین، فستیوال کارناوال در ریودوژانیرو که بزرگترین جشنواره موسیقی و رقص جهان بوده که هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر است.

۹- مصر:

این کشور در شمال شرق قاره آفریقا واقع شده  و ۱۲ کشور توریستی و پر بازدید جهان است و با داشتن تمدنی باستانی بسیار قدیمی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان به شمار می‌رود.

 

شهر قاهره:

این شهر  با پیکره‌ای تاریخی و فرهنگی بسیار غنی، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. هرمهای خوفو، خفرع و مِنکوره، نمادهای شهر و کشور مصر هستند و به عنوان یکی از عجایب جهان شناخته می‌شوند. همچنین، مجسمه اسکندریه و معابدهای کارناک و لوکسور نیز از جاذبه‌های تاریخی مهم مصر هستند.

رودخانه نیل:

رودخانه اصلی مصر بوده که از شمال به جنوب این کشور می‌گذرد و زمینه‌ای مناسب برای تجربه کروزهای آبی در این کشور فراهم می‌کند. صحرای سینای با صخره‌های قرمز و کوه‌های زیبا، یکی از جاذبه‌های طبیعی بسیار محبوب در مصر است.

موزه مصر :

موزه مصر و موزه القاهره در قاهره از جمله موزه‌های معروف مصر هستند. همچنین، معابد کارناک و لوکسور که به عنوان یکی از عجایب جهان شناخته می‌شوند، هر ساله میزبان گردشگران بسیاری هستند.

۱۰- فرانسه:

یکی از معروف‌ترین کشور توریستی و پر بازدید جهان، فرانسه است که در غرب اروپا قرار دارد و با پایتخت پاریس شناخته می‌شود. این کشور با تاریخ و فرهنگ غنی، آثار هنری برجسته، آشپزی معروف و مناظر طبیعی زیبا مورد توجه بسیاری قرار دارد.

 برج ایفل:

ایفل یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان شناخته می‌شود و به عنوان یک آثار معماری و مهندسی بسیار مشهور بوده و از نمادهای شهر پاریس و فرانسه است. این برج در سال ۱۸۸۹ ساخته شده و ارتفاع آن حدود ۳۳۰ متر است.

کاخ ورسای:

این کاخ یکی از مهم‌ترین آثار معماری در شهر ورسای در فرانسه بوده و به عنوان یکی از نمادهای فرانسه شناخته می‌شود. کاخ ورسای در یک باغ بزرگ قرار دارد و دارای طراحی هنری و دکوراسیون بسیار زیبای است در حال حاضر به عنوان یک موزه، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.

 سواحل خلاب ریویرا :

ریویرا یک شهر ساحلی زیبا در جنوب فرانسه بوده که دارای سواحل دل‌نشین و صاف مدیترانه است. این شهر با مناظر طبیعی خیره کننده و آب و هوای معتدلی دارد، مقصدی محبوب برای گردشگران است. سواحل ریویراعلاقه‌مندان به ورزش‌های آبی را به خود جذب می‌کند.

 کوه‌های الپ و پیرنه‌ها:

کوه‌های الپ و پیرنه‌ها به عنوان یک مقصد گردشگری برای علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویی است. این کوه‌ها امکانات زیادی برای تفریح و ورزش در فضای باز ارائه می‌دهند که از جمله: صعود کوه،پیاده‌روی،دوچرخه‌سواری، اسکی و…است، همچنین مناظر اطراف این کوه‌ها فرصتی عالی برای عکاسی و لذت بردن از طبیعت است.

۱۱- ایتالیا:

این کشور در جنوب اروپا بوده و  پایتخت رم شناخته می‌شود.ایتالیا با تاریخ بسیار قدیمی، فرهنگ غنی، هنر برجسته و آشپزی معروف خود مشهور است.

کلیسای سنت پطر:

این کلیسا از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان بوده که در شهر واتیکان قرار گرفته است در این کلیسا آثارهای هنری بسیار زیادی از جمله مجسمه مایکل آنژلو و نقاشی‌های معروف برنینی و رافائلو وجود دارد.

کلیسای سنت پاول بزرگ:

این کلیسا از چهار کلیسای باز ساخت شده است. طراحی کلیسای سنت پاول به سبک رمانسک بوده و بازسازی آن به سبک نئوگوتیک است. این کلیسا به عنوان یک مرکز فرهنگی و آموزشی در رم فعالیت می‌کند.

سواحل آمالفی:

این شهر در جنوب شبه جزیره سورنتو قرار دارد. این سواحل دارای فعالیت‌های دریایی مانند: شنا، غواصی، جت اسکی و قایق‌سواری است از غذاهای دریایی این ساحل می‌توان به لیمو آمالفی و موزارلا اشاره کرد.

شهر پیزا:

شهر پیزا از مهم‌ترین شهرهای تاریخی ایتالیا بوده که در منطقه توسکانا قرار دارد. این شهر دارای میدان زیبا، کلیسا تاریخی، برج لنگه و…. است از جاذبه‌های معروف این شهر می‌توان به پلاتزا دل میراکولوسو اشاره کرد.

۱۲- اسپانیا :

این کشور در جنوب غربی اروپا است و با پایتخت مادرید شناخته می‌شود. اسپانیا به تاریخ و فرهنگ بسیار قدیمی، آثار باستانی فراوان و هنر برجسته خود مشهور است.

شهر بارسلونا:

این شهر در منطقه کاتالونیا قرار دارد و یکی از شاهکارهای هنری جهان شناخته می‌شود از نقاط محبوب این شهر می‌توان به سواحل بارسلونتا و بارسلونتا سورفاکس  اشاره کرد.

موزه پرادو :

پرادو از معروف‌ترین موزه‌های هنری دنیا بوده و بیش از ۲۰۰۰ اثر هنری در دوره‌های مختلف آن وجود دارد. این موزه به عوان محلی برای دیدن اثرهای هنری در دوره‌های مختلف تاریخ شناخته می‌شود  که با طراحی زیبای خود فضای مجللی را به وجود آورده است.

سواحل خلیج بیسکای:

این کشور چشم‌اندازهای طبیعی فوق‌العاده‌ای از سواحل خلیج بیسکای در شمال تا صحرای آلمریا در جنوب را به مسافران ارائه می‌دهد.

راهنما سفر به کشورهای پر بازدید جهان

از مهم‌ترین کشورهای محبوب در دنیا بین گردشگران می‌توان به ۱۲ کشور توریستی و پر بازدید در جهان شامل: ترکیه، ژاپن، آمریکا، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و…. اشاره کرد که به دلیل طبیعت زیبا و بکری دارند در میان کشورهای دیگر مشهورتر هستند. شما می‌توانید با استفاده از سایت بلیط‌‌اینجا و اطلاع در مورد این کشور یک سفر هیجان‌انگیزی را تجربه کنید .

سوالات متداول

جاهای دیدنی فرانسه کجاست؟
برج ایفل- ورسای- سواحل و کوه های الپ
سواحل امالفی در کجاست؟
در ایتالیا- این شهر در جنوب شبه جزیره سورنتو قرار دارد. این سواحل دارای فعالیت‌های دریایی مانند: شنا، غواصی، جت اسکی و قایق‌سواری است از غذاهای دریایی این ساحل می‌توان به لیمو آمالفی و موزارلا اشاره کرد.
شهر سان فرانسیسکو در امریکا چه جاذبه های دیدنی دارد؟
این شهر در جنوب شبه جزیره سورنتو قرار دارد. این سواحل دارای فعالیت‌های دریایی مانند: شنا، غواصی، جت اسکی و قایق‌سواری است از غذاهای دریایی این ساحل می‌توان به لیمو آمالفی و موزارلا اشاره کرد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها